W jaki sposób zwrócić uwagę Kontrahenta? Zainwestuj w ubrania z napisem
Opis
Proces nakłaniania kontrahenta do zakupu produktu jest złożony z wielu stopniowych działań. Fundamentalnym jest jednakże rozbudzenie ciekawości oraz przyciągnięcie uwagi. Jeżeli bowiem klient będzie zaciekawiony produktem istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że rozpocznie go pożądać, a w związku z tym uda się do sklepu oraz dokona kupna. Reklama musi być zatem tak skonstruowana, by przyciągała uwagę losowego człowieka. Inaczej będzie tego dokonywał spot radiowy lub telewizyjny, a zupełnie inaczej ogłoszenie o zakresie reklamowym opublikowane w prasie. Najwięcej rozmaitych możliwości daje oczywiście telewizja – wolno się w niej posłużyć niepowszednim obrazem lub nadzwyczajnym dźwiękiem. Jeśli płaszczyzną do tworzenia jest papier, pozostaje wyłącznie dyscyplina wizualna.
Twórcy reklam sięgają po różne, od czasu do czasu nieprawdopodobne i kontrowersyjne środki, aby zaszokować swoich odbiorców. Żartobliwe rysunki i niecodzienne sytuacje dają najwyższą skuteczność. Jeżeli dodamy do nich niespotykaną warstwę brzmieniową, możemy być pewni, że spot nie przejdzie niezauważony. Nieraz nie zdajemy sobie nawet sprawy, iż ktoś nami przeinacza. Myślimy, że nasze działania są w pełni dobrowolne, a okazuje się, że każdy nasz ruch został przez kogoś zaplanowany. Wnikliwie w taki sposób działa reklama rodzaju nadruk na odzieży. Jako dźwignia handlu przygotowuje klienta do zakupu towaru poprzez ciche oraz systematyczne praktyki. Początkowo wyłącznie pojawia się w jego życiu.
Później jest regularnie powtarzana, dzięki czemu zapada w pamięć. Jeden po drugim, tworzy pozytywne uczucia u konsumenta oraz podsuwa mu pomysł o zakupie. Na koniec chwali oraz komplementuje klienta za dokonanie słusznego wyboru. Reklamy są konstruowane przez profesjonalistów w dziedzinie psychologii oraz socjologii, jacy opanowali do perfekcji sztukę perswazji. To właśnie dzięki temu, każde słowo reklamy jest gruntownie przemyślane oraz użyte w konkretnym celu. Każdy obraz oraz dźwięk mają do wykonania jakieś zadanie. Całość musi zawrócić klientowi w głowie oraz nakłonić go do skorzystania z oferty, a potem do regularnego dokonywania zakupu, co, sądząc po tłumach odwiedzających galerie handlowe, bez zarzutu się udaje.