Krytyczna sytuacja pracowników służby zdrowia podczas pandemii COVID-19

Opis

Cieszę się, że możemy dziś porozmawiać o pandemii COVID-19, roli pracowników służby zdrowia w reagowaniu na tę sytuację zagrożenia zdrowia publicznego oraz ciągłych wyzwaniach, przed którymi stoi zawód medyczny w miarę ich ewolucji.

Warto na początku tego artykułu podziękować wszystkim lekarzom i pracownikom służby zdrowia za ich ciężką pracę, troskę i zaangażowanie w tym trudnym czasie. Wśród bohaterów, którzy wyszli z tego kryzysu są pracownicy służby zdrowia, którzy ryzykowali własnym zdrowiem, by służyć swoim pacjentom. Wszyscy powinniśmy być dumni, że służba zdrowia mimo wielu trudności stanęła na wysokości zadania i reagowała na wszelkie potrzeby związane z wyzwaniami rzucanymi przez pandemię COVID-19 na najwyższym poziomie.

W miarę postępów wiemy, że pandemia wciąż ewoluuje, a środowisko opieki zdrowotnej musi nadal zapewniać wysokiej jakości opiekę wszystkim pacjentom. Na szczęście poczyniliśmy znaczne postępy w naszym zrozumieniu tej choroby, naszej zdolności do jej zwalczania i naszych wysiłków na rzecz pomocy cierpiącym na nią pacjentom.

Jako pracownicy służby zdrowia i naukowcy rozumiemy, że nie ma łatwych odpowiedzi.

Nadal mamy dużo więcej do nauczenia się o tej chorobie, z wieloma pytaniami bez odpowiedzi. I musimy nie tylko leczyć pacjentów z chorobą, ale także zapobiegać rozprzestrzenianiu się choroby, poszukując skutecznych środków terapeutycznych oraz bezpiecznych i skutecznych szczepionek. W dzisiejszym artykule wspomnieć można jedynie o niektórych z tych wyzwań oraz o naturze i znaczeniu nauki i danych, gdy szukamy odpowiedzi.

Ważny temat, który musi też zostać poruszony to rola lekarzy i innych pracowników służby zdrowia, którzy zajmują się bardzo praktycznymi przypadkami pacjentów – jest to trudne doświadczenie.

Ze względu na szybkość, z jaką musimy podejmować decyzje, toczyła się dyskusja na temat tego, czy organizacje zajmujące się badaniem skutków pandemii I szukaniem przyszłościowch rozwiazań naruszą którąkolwiek z naszych zasad naukowych przy przeglądaniu danych i podejmowaniu decyzji dotyczących nowych produktów. Ale wszystkie decyzje opierają się na dobrej nauce i na tych samych starannych, przemyślanych procesach, których zawsze używa się przy ocenie produktów medycznych. Dlatego tak ważne jest niepodważanie badań I ich efektów. Walka z pandemią możliwa jest tylko wtedy, kiedy wszyscy współnie staniemy ramię w ramię, zaszczepimy się I będziemy dbali o swoje zdrowie.

Ważne jest, abyście jako lekarze nie tylko zrozumieli to zobowiązanie, ale także uspokoili swoich pacjentów.

Widzieliśmy sondaże donoszące, że znaczny procent społeczeństwa niechętnie przyjmuje szczepionkę, gdy jest dostępna. Mamy nadzieję, że zachęcacie swoich pacjentów do przyjęcia zatwierdzonej szczepionki, abyśmy wszyscy wspólnie mogli dążyć do uzyskania powszechnej odporności. Możemy wyjść z tej sytuacji nadzwyczajnej tylko pracując razem. Wiemy, że przytłaczająca ilość informacji i danych dotyczących COVID-19, które wydają się stale rosnąć, może stanowić znaczne obciążenie dla Was jako klinicystów, którzy chcą odpowiadać na pytania pacjentów i w stosownych przypadkach, modyfikować zalecenia dotyczące leczenia.

Rzeczywiście, COVID-19 wpływa na praktykę medyczną na wiele sposobów, a organizacje zajmujące się badaniem pandemii I jej skutków mają do odegrania ważną rolę we wspieraniu pacjentów w tej ewolucji. Chociaż wydaje się, że byliśmy zaangażowani w walkę z COVID-19 od bardzo dawna, w szerszym kontekście chorób i nauki, w rzeczywistości był to stosunkowo krótki okres. Weźcie pod uwagę, że jeszcze w styczniu zeszłego roku – niewiele osób, poza ograniczoną grupą pracowników służby zdrowia i ekspertów od chorób zakaźnych, słyszało nawet o nowym koronawirusie.

Łatwo mi przypomnieć, jak niedawno SARS-CoV-2 pojawił się na naszym krajowym radarze.

Od samego początku była to kłopotliwa i wymagająca zagadka medyczna, dostarczająca znacznie więcej pytań niż odpowiedzi. Nawet dla tych, którzy śledzili ten kryzys zdrowia publicznego od najwcześniejszych dni, dostępnych było niewiele informacji lub zrozumienia choroby.

Nie wiedzieliśmy na przykład podstawowych rzeczy, takich jak agresywność, zjadliwość lub zaraźliwość wirusa. To nie jest wygodna pozycja dla pracowników służby zdrowia, którzy lubią być dobrze poinformowani, zwłaszcza gdy pracujemy w agencjach zajmujących się ochroną społeczeństwa. Szybko dowiedziałem się, że pomimo względnego braku wiedzy musieliśmy podejmować decyzje dotyczące względnych korzyści i ryzyka na podstawie posiadanych danych.

Regulowanie bezpieczeństwa, skuteczność i jakość wszystkich produktów medycznych – leków, szczepionek i urządzeń medycznych to nie lada wyzwanie. Regulujenie również bezpieczeństwa żywności, co oczywiście również ma kluczowe znaczenie już podczas takiego kryzysu to kolejne z wyzwań z jakim przyszło się mierzyć. Reagowanie na sytuację zagrożenia zdrowia publicznego zawsze wymaga stromej krzywej uczenia się, zwłaszcza gdy dotyczy ona nowej choroby. Ale ta krzywa uczenia się jest szczególnie stroma dla nas wszystkich. Wychodzimy już na prostą. Jednakże musimy się w tych działaniach wspierać – to mój apel do lekarzy I wszystkich ludzi. Dbajcie o siebie. Więcej informacji na https://www.cbsnews.com/news/consumer-reports-hospital-rankings-show-if-hospital-failing/

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY